Nézzük, mit ígér neked!

Még tavaly keresgéltem olyan programokat, amelyekkel látványosan át lehet alakítani a testet, viszonylag rövid idő alatt. Rátaláltam a 30 napos guggolásra, ami mindig, a mellékelt képen látható kerek feneket és feszes formás combot ígéri. Az elején nem szembesít óriási kihívásokkal, hiszen 50 gyakorlattal kezdi és a 30 nap múlva 250 gyakorlatnál fejezi be. Mindenki gond nélkül 100-ig el tud jutni, onnantól kezdődik a komfortzónánk átlépése, ahol a 80% abba szokta hagyni.

 

A gyakorlatban

Mikor kitettem a 30 napos tervezetet a közösségi portálra, akkor rengeteg like-ot és megosztást kaptam. Mindenki ráharapott és legalább 40 csaj ígérte nekem, hogy velem együtt végig csinálják. Höhhh…a valódi létszám 10 fő volt, akik vagy otthon vagy a terembe velem együtt nyomták. És neki kezdtünk. 2 perc alatt lenyomtam az 50-et fél guggolásba!, mert ugye a képen az volt. Másnap semmi. Nem éreztem azt a kínzó fájdalmat, amire vártam. No, mindegy, megyünk tovább. 60…semmi! 70…semmi, bár egy kicsit elfáradtam. Mikor a 80-hoz értem, akkor magamhoz vettem egy 7 kg-os kettlebellt, hátha attól izomlázam lesz. Kezdtem előröl az egészet, de már teljes guggolásba. Néztek is rám a csajok, bár kevesen vállalták be ezt a verziót, amihez én ragaszkodtam. Másnap már volt a hátamba izomláz és kicsit elfáradtak a combizmok. Felmentem 80-ig, 2 megállással és magamhoz vettem a 10 kilós kettlebellt. No, itt már bedurrant a combim! 😛

Pihenőidőket betartva elmentem 120-ig a 10 kilós súllyal. Mit éreztem? Mocsok mód leizzadtam és 50 után 20 gyakorlatonként megálltam 30 másodpercre pihenni. Már elegem volt a sok ismétléstől és elegem, hogy nem éreztem semmit később. Akkor jött egy hirtelen ötlet és már a nyakamba vettem 17 kilót. Ebben a pillanatban jöttem rá a dolgokra.

guggolo_kep_2

Mi is történik a testedben, ha ennyit guggolsz?

Kardió edzéssé válik. És mit csinál a kardió? Leégeti rólad az izmot! Páffff….itt hiúsul meg az ígéret. 250 db guggolástól nem lesz kerek feneked és feszes combod!!!! Ellenkezője fog történni. A nagy ismétlésszámú terheléstől a szervezet hamar a fehérjeraktárakhoz nyúl, főleg, ha rosszul kajálsz! Ha nem viszel be elég fehérjét a szervezetedbe, akkor elkezdi felhasználni a szervezet az izmaidat. Hogy néz ki egy “izommentes” test? GÁZUL! Lapos, lógós fenék, remegő vékony lábak, pálcika kar, a többi rettenetet nem is említem. EZ KELL??? Régen a fejembe mindig az volt, hogy 55 kilóra lefogyjak, mert anno valaki egyszer azt mondta, hogy 55 kilónak kell lennem! Ez megmaradt a fejembe. Lefogytam és mi történt? Betegesen néztem ki. A J-Lo fenekem eltűnt és lógott, ami megmaradt belőle. Királyul néztem ki bikiniben, mintha mindig homorítanék, fúj! És narancsbőrös voltam mindenütt!!! Pedig frankón azt hittem, hogy ha lefogyok, az is eltűnik. Hát nem, sőt nagyon durván néztem ki. Elhatároztam, hogy vége, kell az izom, hogy ne elől deszka, hátul léc legyek! A sok eszetlen kardió minden jó dolgot kipucolt belőlem, maradt a vég nélküli hasmars!

guggolos_kep_3

Aztán változtattam!

Kell a kardió, mert a felesleges vizet ki kell pucolni a testünkből és be kell indítani az anyagcsere motorját. Aztán ha túl sok teher nyomja a vállunkat, akkor guggoljunk vele! 😀 Tehát, vegyünk a nyakunkba egy 10 kilós rudat vagy kettlebellt és kezdjünk neki a KIS ismétlésszámú guggolásoknak. Ami így nézhet ki: kezdetnek 3×20-as ismétlésszámba dolgozzunk és az ismétlések között pihenjünk egy percet. Mikor már nem nagyon van izomlázunk, akkor SE az ismétlést növeljük, hanem inkább a súlyokat. A nyakunkba vehetünk 20 kilót. Ehhez kérjünk szakmai segítséget! Hogyan vegyük fel a súlyt és hogyan guggoljunk helyesen. Fontos, oké? Aztán ezzel elmehetünk a testsúlyunk feléig is, csak a 30 kiló fölött csökkentsük egyre jobban az ismétlésszámot, mert nagyon megerőlteted vele a szervezeted. Például 50 kilóval már csak 3-at guggolj! Fontos, hogy lassan terheld magad és folyamatosan figyelj a helyes testtartásodra!

 

Összefoglalva

Ha kerek feneket és feszes combokat szeretnél, annak otthon is nekikezdheted. Előbb tanuld meg a helyes testtartást súly nélkül, majd mikor megy, mint a gép, akkor kezd el magad terhelni. No, de nem egy fotellel, mert az a legnagyobb súly otthon, hanem szerezz be kisebb súlyokat és ahogy haladsz előre, előbb utóbb a terembe kell kikötnöd, mert ott vannak jó nehezek. És ne aggódj, nem leszel tőlük egy kigyúrt állat, csak egyszerűen TE leszel a legjobb nő a strandon! A férfiaknak kell mindig egy kis fogni való. A zsír helyett izmot adj a kezükbe, azt markolásszák! 😀

www.facebook.com/palkonoemi

Ha bármilyen kérdésed van, bátran keress!

Palkó Noémi - aerobic edző

Baráti üdvözlettel
Palkó Noémi
Aerobik edző
Iron Step vezető edző
BodyForm vezető edző
Kangoo Jumps instructor
X-Pole vezető edző

30 napos guggolás? Hatásos? Most megtudhatod!

Hozzászólások lezárva