Hogyan étkezzünk?

Első lépésként tegyük azt, amit az előző cikkemben leírtam. Dobáljuk ki a felesleges, haszontalan élelmiszereket, mint az említett cukrokat, olajokat, liszteket. Nem kell a konyhába, ne mérgezzük tovább magunkat velük!Utána menjünk el vásárolni. A vásárlásra innentől kezdve szánjunk több időt. Nézzük meg alaposan az összetevőket, nézzük meg a cukor és szénhidráttartalmát és az ízfokozókat is.

Akkor nézzük, mit NE vegyünk!

  • Félkész termékeket
  • Cukros édességeket
  • Sós rágcsálnivalókat, pl. chips, ropi, kekszek,…
  • Péksüteményeket
  • Diabetikus édes élelmiszereket (csak csínján, hisz a szénhidráttartalmuk ugyanolyan magas, mint a cukros édességeknek.)
  • Zsíros tejtermékek
  • Kenyerek, zsemlék, kiflik (Ne tévesszen meg, hogy barna, hogy magvas, hogy teljes kiőrlésű)
  • Étolaj
  • Barna, nád, répacukor
  • Lisztek
  • Cukros üdítők

És ezek után mégis mit együnk? Nem csak a csirke és saláta létezik, nyugi. J Amit ehetünk, abból több van, így választékosan tudunk étkezni. No, nézzük!

Mit ehetünk:

  • Saláták
  • Csirke, pulyka, halak
  • Zöldségek
  • Gyümölcsök közül az alacsony cukortartalmúakat válasszuk

(http://www.paleorszag.hu/index.php?option=com_zoo&task=item&item_id=614&Itemid=286)

  • Alacsony szénhidráttartalmú köretek: quinoa, basmati vagy jázmin rizs, CH csökkentett tészta. Vigyázva, csak kis adagot és csak ebédre: kuszkusz, árpa, köles, bulgur, barna rizs. Azért csak vigyázva, mert magas a ch tartalmuk, sajnos L.
  • Alacsony zsírtartalmú tejtermékek

(Itt jó, ha vigyázunk a tejcukor bevitelre is. Sokan allergiások is rá, no meg felesleges ezt a fajta cukrot bevinni a bélésbe. Jobb, ha laktózmenteset használsz. Nyilván ezek drágábbak. Ha nem engedi meg a pénztárcád, akkor keresd őket az ár csökkentett polcon vagy csak 1-1 terméket cserélj le rájuk, az is sokat segít.

  • Hüvelyesek
  • Magvak (persze nem a cukros verziót) Max. egy marékkal fogyasszunk belőlük egy nap.

Napi folyadék:

Ez a legfontosabb! Tiszta víz! 2-2,5 liter egy nap. Ha nem megy, tölts le egy alkalmazást és állítsd be félóránkénti jelzésre. Hamar hozzászoksz, hidd el.

A vizet kiegészítheted 100%-os gyümilevekkel, de ezeket max. 3 óráig idd.

Hányszor is?

4-5x bátran! A több étkezéstől begyorsul az anyagcseréd és nem fog tartalékolni a szervezeted. Ehetsz nyugodtan 6 és edzés után is, csak nem mindegy mit! Estére válassz fehérje dús ételt. Pl. túrót, virslit, tojást, sovány tejtermékeket, zöldségeket, húsokat. Macerás a számolgatás? Inkább hatékony! Ma már könnyen ki tudod számolni azt, hogy mennyi kalóriát kell bevinned ahhoz, hogy egész nap csak üljél a kanapén. Igen, ehhez is kell energia! Általában a napi rutinhoz 1200-1300 kalóriát kell bevinnünk és ehhez hozzá jön a sportolás során elégetett kalória. Felejtsük el az 1500 kalóriás étrendeket, mert csak raktározni fog a szervezet. Ha ezeket a kalóriákat nem cukros ételek elfogyasztásából nyered, akkor nem kell tartani az elhízástól, sőt!

Tehát,

Nem kell sok mindenre odafigyelned, csak pár apróságra. 2 hét alatt beleszoksz, főleg, ha kreatív vagy a konyhában vagy követsz kreatív főzős oldalakat. Ha nem tudsz főzni, akkor vagy tanulj meg vagy rendelj olyan helyről, ahol tuti nem tesznek bele felesleges, emészthetetlen összetevőket. Figyelj arra, hogy mindig vigyél be fehérjét, szénhidrátot és zsírt. A fehérjét a legnagyobb arányba, aztán a szénhidrátot és zsírt a legkisebbe. Ez azért is nagyon fontos, mert az edzések során nem akarjuk, hogy az izmot égesse el a szervezetünk! Ha meg Nutella függő vagy, akkor készíts egészséges verziót. Megtérül a befektetett munka.

Egyél sokszor keveset, igyál sokat, és szedjél vitaminokat, mert nem tudsz úgy étkezni, hogy mindent elegendő mennyiségbe vigyél be a szervezetedbe. És élvezd a jótékony hatásait! Ezzel fogyni fogsz, feszes lesz a bőröd és jobban fogod kezelni a stresszt. Meggyőzött? Csináld! Elakadtál? Kérdezz! Segítek: https://www.facebook.com/palkonoemi

Neked mi szokott lenni a legnagyobb akadály, ha fogyózni kezdesz? Írd le kommentben, segítek!

Palkó Noémi - aerobic edző

Baráti üdvözlettel
Palkó Noémi
Aerobik edző
Iron Step vezető edző
BodyForm vezető edző
Kangoo Jumps instructor
X-Pole vezető edző

Most lefogyunk, ha tetszik, ha nem! 2. rész: Étkezés!

Hozzászólások lezárva