Türelmetlen vagy? Szeretnéd minél hamarabb az eredményt? Előbb segítek megérteni, hogy mi is történik a testedben.

Azt tartsd szem előtt, hogy mennyi idő volt az, amíg felszedted magadra ezt a súlyfelesleget. Évekig épült, ugye? Akkor nem várd azt, hogy 3 hét alatt lemegy! Csak átvered magad a „gyors” fogyókúrákkal és a végén megszomorodsz, mert nem úgy haladsz vele, ahogy kéne. Azt javaslom, hogy legelőször a gondolataidat tedd rendbe. Ha szép tónusos izmokat akarsz, melyek felszínét nem takarja el zsír, narancsbőr, akkor ehhez pár év munkája szükséges. Főleg nekünk, nőknek! Ezt fogadd el, mert hosszú távon érsz el pozitív eredményt!

Ha megvan az elhatározás, ezt csináld!

Legelőször az étkezésed tedd rendbe! Szinte minden cikk csak ezt írja le, de hogyan is működik ez a gyakorlatban? A cukrokat, az étolajat, a liszteket dobd ki a kukába, nem kell, csak a feneked növelik és rontják az egészséged! Fúj! Helyette vegyél inkább Xilit-et, Steviát, Eritritet vagy más édesítőt. Kókuszzsírt és szénhidrátcsökkentett liszteket. Igen, drágábbak, de döntsd el mennyit érnek az álmaid! Nekem megéri, mert a nyáron szeretnék felvenni rövidnadrágot és szeretnék kendő nélkül végig sétálni a strandon. A legfontosabb az étkezésed. Ha szem előtt tartod a napi szénhidrátbevitelt, zsírt és fehérjét, akkor nem lesz az a felesleg, ami el tudja majd takarni a kockás hasadat!

Ha az étkezést rendbe tetted, jöhet a minőségi edzés!

Igen, minőségi! Ez nem azt jelenti, hogy beraksz egy dvd-t, fogsz egy 1 kg-os súlyt és nyomod ezerrel. Nézd meg alaposan a trénert a dvd-n. El kell, hogy keserítselek, mert nekik nem ettől az edzéstől lettek ilyen izmaik. Kőkemény súlyok emelgetésétől. Valamelyik bevallja, van, amelyik nem. No meg nem tartható évekig a full szálkás test, mert abba belehalnánk. Itt a kiszáradást értem, a fitnesz modell versenyzők a verseny napjáig teljesen lecsökkentik a vízfogyasztást, ezért kiszárad a test és nagyon jól látszódnak az izmok. Ne higgy a szemednek, az-az edző, aki évekig így néz ki, ott van más segédeszköz a háttérbe. Ne akarjál rájuk hasonlítani, csak ártasz magadnak!

Felejtsd el a több százas ismétléseket, csak kardiónak minősül, nem leszel tőle izmos! Helyette növeld a súlyt. PL. szerezz be egy 16 kilós kettlebellt vagy egy olimpiai rudat otthonra és guggolj vele 3×15-öt kezdetnek, majd vehetsz a rúdhoz plusz súlyokat és nyomhatsz vele 5×10-et. Érezni fogod és fejlődni is tudsz! Vagy látogass egy edzőtermet és ott csináld ugyanezt.

Utána pihenj!

Aludd ki a minimum 7 órát! Nem megy? Akkor ne akarj nagy izmokat, mert piszok nehezen fog menni. Nagyon fontos a pihenőidő. Akkor fog épülni az izmod, mikor pihensz. Nem kell minden nap széthajtanod magad, csak túledzed a tested és nem fog fejlődni. Mikor edzed túl? No para, a tested mindig jelez neked. Ha már nagyon nehezen megy egy-egy gyakorlat, akkor inkább tedd le mára a lantot.

Felesleges stressz!

No, ez is egy olyan dolog, amit jobb az épületen kívül hagyni! Az agyad sok mindenre képes. Ha baromira arra koncentrálsz, hogy nem fog sikerülni a terved, akkor bele se kezdjél inkább! Én napi szinten találkozok olyan lányokkal, akik siránkoznak, hogy ők milyen kövérek (mert híztak 2-3 kilót) és ez a felesleg sose fog lemenni, ilyen az alkatuk! Pfffff…., ezen mindig jót röhögök, de fel is bosszant a sok hülyeség, ami árad belőlük! Ha te is így gondolkodsz, akkor nem érsz el eredményt. Ezek az emberek mindig elégedetlenek, mindig sírnak a súlyfelesleg miatt, de attól igazán nem, hogy megegyenek egy-egy cukros sütit vagy pizzát. Ne legyünk álszentek! Ha már megetted, akkor tessék dolgozni érte! Ha meg nem tudod letenni, akkor ne panaszkodj, hogy kövér vagy! Egyszerű a képlet: tartsd be a szabályokat, dolgozz meg a sikerért és fogadd el önmagad! Rajtam is van felesleg, de nem panaszkodom, elfogadom önmagam és élvezem az életet, javaslom, válaszd te is ezt az utat!

Víz, víz, víííz!!!

Ha edzel, akkor nyomassad magadba a 2,5 liter vizet minimum! Nem megy? Tegyél fel a telódra egy „Igyál vizet” alkalmazást és állítsd be fél óránkénti jelzésre, majd igyál 1 deci vizet. Így sose felejted el! Jó, mi? Nekem így sikerült tegnap 2,8 lityót inni. J

Ahhoz, hogy hétvégén támaszd a kanapét, ahhoz is kell egy minimum kalória bevitel, amivel nem kezdesz el izomból égetni. Ez nagyon sok mindentől függ, magasság, testsúly, aktivitás, stb, de kb. 1200-1300 kalória egy nap. Ha még mozogsz is és elégetsz a futópadon 600 kalóriát, akkor azt is meg kell enned. Ennyi kell ahhoz, hogy megőrizd az izmaid. Nem kell ez alá menned, hogy fogyj, mert akkor nem zsírból fogsz fogyni, hanem izomból! És kell az izom a fogyáshoz!

Összegzés

Nem olyan nehéz, igaz? Egy két dologra kell csak odafigyelned és sikeres leszel a terveidben, csak higgyél magadban és ne tántorítsanak el azok az emberek, akik vissza akarnak tartani. Aki nem hisz benned, az irigy rád, mert ő nem lenne képes erre! Csak keményen! A befektetett munka MINDIG megtérül!!!

Ha tetszett az irományom oszd meg, hogy másokat is tudjon motiválni!

Ha bármilyen kérdésed van, bátran keress!

Palkó Noémi - aerobic edző

Baráti üdvözlettel
Palkó Noémi
Aerobik edző
Iron Step vezető edző
BodyForm vezető edző
Kangoo Jumps instructor
X-Pole vezető edző

Na, most lefogyunk, ha tetszik, ha nem! 1. rész: Alapok

Hozzászólások lezárva