Úgy érzed, mintha legalább 5 kiló kúszott volna fel rád?

Ne ijedj meg, hisz ez minden hónapban bekövetkezik. Tegyük tisztába, hogy miért is! Minden hónapban, mikor a hormonjaink intenzív működésbe kezdenek, a testünk felkészül az anyaságra. Ez egy természetes dolog, nem kell túlbonyolítani. Ha nincsen peteérés, attól a szervezet még működik és ugyanazon jelenségeket tapasztalod, függetlenül a gyógyszer szedéstől. Természetesen mindig vannak kivételek, a nagy többségnél jelentkeznek azonos tapasztalatok. Hogy melyek is ezek?

Puffadsz, fáj?

A menzesz első napjaiban egy igazi hordónak érezzük magunkat. Pocakunkat nehezen takarjuk és nehéz is behúzni. Mit teszünk ezeken a napokon? Feketébe bújunk és igyekszünk a bő ruhadarabokkal eltüntetni a nagy pocakunkat. Sajnos ez a szervezet egyik válasza a menstruációs időszakra. A másik jelenség, a fájdalom. Rengeteg nő szenved a fájdalomtól, mintha egy kést forgatnának a méhünkbe, igaz? Én szerencsés vagyok, mert minden 4. alkalom fáj ennyire, de van olyan is, akit teljesen kikészít ez az időszak. Fejfájás, hátfájás, hányás.

Súlytöbblet!

Ami a nőket leginkább zavarja, az a menstruációs időszakkal együtt járó vizesedés. Mindenki egyből a zsírra gondol, de ha a menzesz alatt nem tömöd magadba a csokit, akkor csak vizet szedsz fel magadra, amit 7 nap múlva kényelmesen le is tudsz adni, hisz gyorsan kiürül a szervezetből. Hogyan gyorsíthatjuk ezt a folyamatot?

Kardióval!

Amennyiben választunk egy intenzív kardió óratípust, akkor sokkal gyorsabban meg tudunk szabadulni a szervezetünkben felgyülemlett víztől a menstruációs időszak végén. Ha nagyon zavar minket, akkor bevethetjük a csalán vagy a zöld teát is. Persze, csak módjával és kizárólag pár napig! A folyadékpótlást se feledjük ez idő alatt, hisz a szervezetünknek folyamatosan szüksége van a minden napi folyadékbevitelre. Én is mindig nagyobbnak látom magam ez időszak alatt, de aztán jön az óriási sikerélmény, hogy FOGYTAAAAM!, de ez csak a víz. 🙂

Így minden hónapban 1-2 hétre megállhat a fogyásunk. Semmi gond, ilyenkor nem szabad magunkat hibáztatni, hiszen ha elment a “vörös hadsereg”, újra formába hozhatjuk magunkat és tovább tudunk fogyni. Ne legyünk gyengék, ne adjuk fel a diétát, hisz a befektetett munka mindig megtérül.

Mit csináljunk, ha nagyon fáj?

Amennyiben elviselhetetlen a fájdalom, akkor erre vannak különböző erősségű csillapító készítmények. Ezek lehetnek mesterséges vagy természetes szerek. Jó alternatíva a meleg vizes palack, ami kellemesen ellazít. A másik megoldás a pihenés. Aludd ki, ha nagyon rosszul vagy!

Ha nem fáj annyira, vagyis elviselhető az érzés, akkor bátran tornázhatunk, mozoghatunk. Akár a friss levegőn egy séta a kutyával vagy egy könnyed kardió, alakformáló, esetleg relaxációs edzés. Ezeken a napokon nem tanácsos túlterhelni a szervezetet. Ha okosan építed fel a heti edzésed, akkor egész jól le tudod csökkenteni a fájdalmat. Sőt, ha rendszeresen mozogsz a hét minden napján, akkor nem is fog akkora fájdalom jelentkezni, mint ha nem mozognál.

Ha bármilyen kérdésed van, bátran keress!

Palkó Noémi - aerobic edző

Baráti üdvözlettel
Palkó Noémi
Aerobik edző
Iron Step vezető edző
BodyForm vezető edző
Kangoo Jumps instructor
X-Pole vezető edző

Te is felszedsz pár kilót a menzesz idejében?

Hozzászólások lezárva